Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Błędy popełniane podczas pozycjonowania mogą sporo kosztować. Zamiast więc poświęcać czas na ich naprawę, warto po prostu wiedzieć, jakich pomyłek unikać i skupić się na właściwych działaniach. Jeśli zamierzasz pozycjonować swoją witrynę, zajrzyj do artykułu i dowiedz się, jakie czynności negatywnie wpływają na jakość działań SEO.
Nieuporządkowane działania rzadko kiedy przynoszą jakiekolwiek korzyści. Raczej prowadzą do nieporozumień i wykonywania niepotrzebnej pracy, a następnie niekończących się poprawek. Dlatego podczas pozycjonowania warto poświęcić czas stworzeniu spójnej strategii, zamiast wykonywać różne, niezwiązane ze sobą i przypadkowe czynności. W swoim planie działania dobry specjalista do spraw pozycjonowania weźmie pod uwagę między innymi takie elementy jak: grupa docelowa, konkurencja, słowa kluczowe i techniczne aspekty witryny. Określi też słabe i mocne strony konkurencji, przeanalizuje używane przez nią w treściach frazy kluczowe i artykuły cieszące się największą popularnością. Zanim przystąpi do konkretnych czynności, określi też cele, które chce osiągnąć. Należy do nich: wzrost liczby odwiedzin, większa sprzedaż produktów bądź usług czy lepsza świadomość marki.
Kolejną praktyką, która zamiast pomóc firmie znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania jedynie jej zaszkodzi, jest przesadne użycie fraz kluczowych. Roboty Google mogą uznać takie działania za nieetycznie i manipulacyjne. Ponadto treści przesycone słowami kluczowymi, tworzone i publikowane wyłącznie z myślą o wysokiej pozycji w wyszukiwarce raczej nie zachęcą użytkowników do przeczytania.
Podczas pozycjonowania witryny ważną funkcję pełni uwzględnienie doświadczeń użytkowników na stronie, a nie jedynie sprostanie wymaganiom wyszukiwarek. Dlatego specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem powinni łączyć podczas swojej pracy działania poprawiające widoczność witryny w wyszukiwarce z ulepszaniem doświadczeń użytkowników na stronie. Słowa kluczowe powinny więc pojawiać się w treściach w sposób naturalny i umiarkowany, a korzyść czytelnika musi stanowić priorytet. Często na stronach oferujących lokalne usługi można natknąć się na sztucznie wyglądające sformułowania takie jak „dobry fryzjer Warszawa”. Takich praktyk należy się wystrzegać, nie prowadzą one bowiem wcale do wyższej pozycji strony w wyszukiwarce i jedynie odstraszają potencjalnych klientów. Mogą bowiem kojarzyć się z niską jakością przez brak poprawnej gramatycznie odmiany.
Kolejnym błędem popełnianym w trakcie pozycjonowania jest dobór nieprawidłowych fraz kluczowych. Co to dokładnie oznacza? Słowa mogą na przykład zostać niedopasowane do danej działalności i przez to nie przynosić spodziewanych konwersji. Trudno się też spodziewać większej widoczności, ruchu i konwersji, jeśli frazy cechują się ogólnością. Do tego rodzaju słów należą te składające się z jednego czy dwóch wyrazów: samochód, krem, ciasto z kremem. Wyróżniają się one tak dużą konkurencyjnością, że wypozycjonowanie zawierającej je strony wymaga mnóstwo wysiłku i często wielu lat pracy. Nie odnoszą się też precyzyjnie do potrzeb użytkowników.
O wiele lepszym sposobem pozyskania klientów będą rozbudowane frazy, które trafią do odbiorców mogących być rzeczywiście zainteresowanych daną ofertą. Zamiast słowa “krem” warto nasycić treść frazą “naturalny krem do cery mieszanej”, oczywiście jeśli taki produkt znajduje się w ofercie sklepu online. Wybierając frazy, należy koniecznie przemyśleć to, z jakimi problemami zmagają się klienci i jakie w związku z tym wpisują zapytania w wyszukiwarkę. W przypadku frazy kluczowej “naturalny krem do cery mieszanej” osoba może zastanawiać się nad zakupem naturalnej wersji kosmetyku, ponieważ uznała, że nienaturalne składniki szkodliwie wpływają na kondycję jej skóry, na przykład wysuszają ją i podrażniają.
Do ważnych elementów strony internetowej należą również meta tagi, czyli meta title i meta description. Przekazują one informacje robotom Google o zawartości podstron. Meta tagi widzą zarówno użytkownicy, jak i algorytmy wyszukiwarek. Meta title i meta description powinny jasno i zwięźle informować o tym, co znajduje się na danej podstronie. Dobrze jeśli zachęcają do odwiedzin witryny, przedstawiając korzyść dla potencjalnego klienta ze skorzystania z oferty. Powinny też zawierać frazy kluczowe i wezwanie do działania, czyli CTA.Szukasz agencji marketingowej, która przeprowadzi pozycjonowanie strony internetowej w Lublinie, nie popełniając wskazanych w artykule błędów? Godną polecenia agencją jest na przykład IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Dzięki działaniom dopasowanym do Twoich potrzeb zyskasz uwagę potencjalnych klientów i wyprzedzisz konkurencję.
Zdjęcie główne: Thirdman/pexels.com