Artykuł sponsorowany
Reklama jest nieodłącznym elementem każdej kampanii marketingowej. Jednak, aby spełniała ona swoje funkcje, powinna być przemyślana i rozsądnie zaplanowana. Podpowiadamy więc, gdzie warto wynająć miejsce na reklamę, aby była ona skuteczna.
Billboardy, plakaty, ulotki… reklama outdoorowa może przyjąć wiele form. Dlaczego jednak warto w nią inwestować? Największą korzyścią jest z pewnością możliwość dotarcia do potencjalnych klientów oraz na zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki. Ponadto reklama zewnętrzna może wpłynąć na podświadome decyzje konsumenckie jej odbiorców – w końcu nie jest to tajemnicą, że zdecydowana większość z nas kupuje oczami. Dlatego też istnieje większe prawdopodobieństwo, że kupimy coś, co wcześniej widzieliśmy, ponieważ utrwali się to w naszej podświadomości.
Ponadto reklama w miejscach publiczych posiada jeszcze jedną sporą zaletę, która dla wielu przedsiębiorców jest bardzo istotna. Zaletą tą jest cena takiej reklamy. Porównując ją do do innych nośników takich jak telewizja czy internet jest ona stosunkowo niedroga.
Jak widzisz, reklamy outdoorowe mają wiele korzyści. Jednak aby mieć pewność, że reklama będzie skuteczna, konieczny jest wybór odpowiedniego miejsca. Gdzie więc szukać miejsca na reklamę?
Najbardziej tradycyjnym, a zarazem niezwykle efektownym miejscem na umieszczenie reklamy są powierzchnie reklamowe Wynajem takiego billboardu lub megaboardu jest możliwe w większości polskich miast. Warto więc zainwestować w taką powierzchnię i na przykład umieścić reklamę przy ruchliwej drodze. Dzięki temu zwiększa się szansa, że sporo osób go zobaczy. Dobrą taktyką jest także umieszczanie tego typu powierzchni reklamowych przy często zakorkowanych drogach. Znudzeni kierowcy stojący w długim korku najprawdopodobniej zauważą Twoją reklamę, ponieważ przyciągnie ona ich wzrok. Pamiętaj jednak, że aby rzeczywiście tak się stało, reklama musi być ciekawa i angażująca. Skup się więc na kolorach, kształtach, skojarzeniach, symbolach i chwytliwych hasłach oraz nie przesadzaj z treścią. W reklamach lepeij stosować zasadę ,,im mniej, tym lepiej’’ dlatego też dłuższe teksty zostaw na inną okazję.
Dobrym miejscem na umieszczenie reklamy w formie baneru są także budynki posiadające pustą przestrzeń. Ważna jest jednak odpowiednio dobrana lokalizacja. Powinna ona być widoczna dla odbiorcy, ale nie nachalna. Pamiętaj jednak, żeby nie bombardować swoich odbiorców logo marki oraz samymi produktami – postaw na chwytliwy slogan lub krótkie hasło, na przykład w formie hashtagu. Wielkie i krzykliwe reklamy informujące o promocjach są opatrzone w takim stopni, że nik już nie zwraca na nie uwagi. Jeśli więc podejdziesz do tematu bardziej kreatywnie, to Twoja marka zostanie zauważona, nawet jeśli logo na banerze będzie malutkie.
Miejsce na reklamę możesz także wynająć w komunikacji miejskiej. Jest to świetny sposób na zwiększenie zasięgów – w końcu komunikacją miejską przemieszcza się dziennie kilka miliardów ludzi. Często też jest, że podróżujący są w trakcie drogi znużeni, dlatego też prędzej zainteresują się chwytliwym hasłem Twojej reklamy. Ponadto, możesz wybierać spośród wielu nośników takich jak monitory wewnątrz pojazdów, ramki reklamowe, całościowe oklejanie, plakaty lub naklejki.
Zdj. główne: Yao Hu/unsplash.com