Czym jest identyfikacja wizualna?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Identyfikacja wizualne jest jednym z najważniejszych elementów podczas tworzenia wizerunku marki. Dzięki dobrze zaprojektowanej identyfikacji wizualnej Twoja marka ma większe szanse na zwrócenie uwagi odbiorców oraz zwiększenie ich zainteresowania. Dowiedz się więc, jak wygląda jej projektowanie oraz dlaczego jest ona tak istotnym elementem brandingu.

Identyfikacja wizualna – co to takiego?

Zacznijmy od tego, czym tak dokładnie jest identyfikacja wizualna. Jest to nic innego jak podstawowe narzędzie, służące do stworzenia wizerunku marki. Jak sama nazwa wskazuje, jest to coś, co jako konsumenci widzimy. Oznacza to, że mianem identyfikacji wizualnej możemy nazwać na przykład skonkretyzowany opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w przedsiębiorstwie. Dzięki temu identyfikacja marki jest znacznie ułatwiona oraz dokładniejsza, a odbiorcy mogą w jasny i klarowny sposób odczytać wyznawane przez markę wartości. Jest to niezwykle ważne, ponieważ w ten sposób marka ugruntowuje swoje miejsce na rynku, co  z pewnością jest kluczowe zwłaszcza na początku działalności. Można więc powiedzieć, że identyfikacja wizualna jest czymś w rodzaju pierwszego wrażenia, które marka wzbudza w swoich odbiorcach. 

Jak stworzyć identyfikację wizualną marki?

Jak już widzisz, identyfikacja jest niezwykle istotnym elementem działania marki. Jednak tworząc ten system, należy pamiętać o kilku niezwykle istotnych zasadach. Przede wszystkim identyfikacja wizualna musi być dopasowana do charakterystyki firmy oraz zgodna z jej polityką. Bardzo istotne jest także, aby wywoływała ona pozytywne skojarzenia z marką oraz aby  była unikalna, przejrzysta, zauważalna i zapamiętywalna. Dzięki temu będziesz w stanie zwiększyć świadomość Twojej marki wśród jej grupy docelowej.

Jeśli więc zależy Ci na dobrze zaprojektowanej identyfikacji wizualnej Twojej marki, zdaj się na specjalistów z https://mrpost.pl/oferta-i-cennik/ oraz X-CODING

Co zawiera identyfikacja wizualna marki?

System identyfikacji wizualnej składa się w wielu elementów. Jakich konkretnie? Najczęściej są to podstawowe elementy wizualne takie jak logo lub logotyp marki, kolorystyka stosowana w materiałach wizualnych marki, typografia, w tym krój i wielkość fontów, szata materiałów drukowanych firmy, marketingowych i promocyjnych wygląd produktów i ich opakowań, wygląd strony internetowej, a często także dress code pracowników, design siedziby i otoczenia firmy.

Zdj. główne: Patrik Michalicka/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*