Jak dobrze wypaść w oku kamery? Podpowiadamy

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Współcześnie filmy czy relacje na żywo w social media są ważną częścią marketingowej strategii i budowania wizerunku marki.

Niekoniecznie jednak wszyscy pracownicy czują się dobrze przed kamerą, a w efekcie materiał może wyjść mało pochlebny czy nawet ośmieszający. Dlatego dziś prezentujemy kilka uniwersalnych porad na poprawienie swojej prezentacji przed obiektywem.

Ubrania

Zawsze dobrym wyborem są jednolite kolory. Czarny świetnie prezentuje się wszędzie, ale nie przed kamerą, ponieważ pochłania światło. Kamera nie lubi też odcieni czerwieni i fioletu. Preferowane są kolory brązowe, żółte, zielone, białe i beżowe, a także odcienie jasne. Staraj się unikać dużych logo, pstrokatych wzorów, które mogą wizualnie rozpraszać widza. Zrezygnuj też z nadmiernej ilości dodatków i uważaj na biżuterię, która może szeleścić lub brzęczeć.

Wybierając swój strój, miej świadomość, że garnitur i krawat będą miały inny przekaz niż podarty T-shirt czy dres. Pamiętaj też, że kiedy czujesz się komfortowo, wyglądasz komfortowo. Nie ma sensu przesadzać ze swoim strojem, jeśli oznacza to, że nie możesz prawidłowo oddychać lub się rozluźnić. Ostatecznie Twój wygląd powinien wynikać z Twojego celu i tego, co chcesz przekazać w filmie.

Makijaż

Najlepszy makijaż w filmach to taki, którego widzowie nawet nie zauważają. Ważne, by wyglądać naturalnie i tak też się czuć. Panie, które na co dzień nie malują się mocno, nie powinny tego zmieniać do wystąpienia przed kamerą. Jeśli jednak trzeba ukryć jakieś niedoskonałości, istotne jest użycie makijażu lekkiego i z matowym wykończeniem – dzięki temu unikniemy świecenia się twarzy. Unikamy natomiast ciężkich i ciemnych cieni do powiek, wyzywających kolorów szminki, a także pudrów z efektem połysku czy świecącymi drobinami.

Umiejscowienie kamery

Być może nauczyłeś się tego przez lata robienia selfie, ale łatwo o tym zapomnieć, gdy jesteś przed kamerą. Aby Twoja twarz wyglądała korzystanie, trzymaj obiektyw tuż nad linią oka. Takie umieszczenie pomoże zapobiec pojawieniu się podwójnego podbródka i zapewni znacznie bardziej pochlebny kąt patrzenia.

Oświetlenie

Oświetlenie górne ma tendencję do tworzenia ciemnych cieni na twarzy, a oświetlenie znajdujące się za Tobą utrudnia dostrzeżenie jej rysów. Zdecyduj się na naturalne oświetlenie, które jest przed Tobą. Możesz także postawić na światło pierścieniowe, aby uzyskać efekt, który zachwyci widzów. Weź też pod uwagę otoczenie, w którym filmujesz, i pozbądź się wszystkich niechcianych cieni.

Tło

Możesz być zaskoczony, jak wiele rzeczy kamera rejestruje w tle podczas filmowania. Jeśli nie używasz zielonego ekranu lub innego jednolitego tła, sprawdź, co widzi obiektyw, zanim rozpoczniesz nagrywanie i upewnij się, że za Tobą nie ma nic rozpraszającego. A jeśli zdecydowałeś się na postawienie tła, wybieraj stonowane kolory, a unikaj jasnych i odbijających światło.

Zachowanie i postawa

Wiesz już, gdzie ustawić kamerę, aby uzyskać najlepszy kąt, ale musisz też zadbać o dobrą postawę, zwłaszcza jeśli podczas filmowania siedzisz. Przede wszystkim musi być Ci wygodnie – nie możesz garbić się ani wiercić. Ważny jest również kontakt wzrokowy – patrz bezpośrednio w kamerę.

Unikaj zbyt ekspresywnej gestykulacji i głupich min. Uśmiechanie się podczas nagrania wzbudzi entuzjazm wśród odbiorców i ułatwi im zaangażowanie się w treść. Koniecznie zwracaj uwagę także na to, co i jak mówisz. Nie spiesz się, dokańczaj zdania i rób pauzy.

Zdj. główne: Imansyah Muhamad Putera/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*