Efekt Meghan. Gdzie tkwi fenomen?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis
Efekt Meghan. Gdzie tkwi fenomen?

Meghan Markle od dawna budzi zainteresowanie wśród społeczeństwa. W czym tkwi fenomen efektu Meghan?

7 marca 2021 roku o godzinie 20:00 czasu amerykańskiego na antenie CBS wyemitowano wywiad z księciem Harrym oraz księżną Meghan. W rozmowie, którą przeprowadziła Oprah Winfrey, para królewska opowiedziała o kulisach życia w Pałacu Buckingham oraz powodach dlaczego zrezygnowali z dobrodziejstw jakie przysługiwały im jako członkom rodziny królewskiej. Poruszyli oni też kwestię rasizmu oraz podejścia osób z pałacu do tej kwestii. Materiał wzbudził wielkie zainteresowanie fanów. Obejrzało go ponad 17 milionów Amerykanów. Rozmowa z Oprah Winfrey to pierwszy wspólny wywiad pary książęcej Sussex, odkąd w styczniu ubiegłego roku niespodziewanie ogłosili odejście z rodziny królewskiej. Okazuje się, że nie tylko „tajemnice monarsze” zaciekawiły widzów. Co jeszcze?

Wywiad Oprah Winfrey z księciem Harrym oraz księżną Meghan znacząco wpłynął na zainteresowanie takimi detalami jak na przykład meble ogrodowe, na których siedzieli rozmówcy. Ich producent Christopher Knight Brands już po paru dniach po emisji wywiadu pochwalił się w mediach społecznościowych, że sprzedaż wspomnianego modelu foteli wzrosła o kilka procent. Jak sam napisał na Instagramie ich producent: „Kto by pomyślał, że w sensacyjnym wywiadzie Oprah z księciem Harrym i Meghan w tym tygodniu zauważone zostały….meble!”

Cały asortyment wiklinowych foteli ( cena jednego to ponad 554 dolarów ) dostępnych na Amazonie, Overstock.com oraz Target już kolejnego dnia był wyprzedany. Sporym zainteresowaniem wśród Amerykanów cieszy się również teraz dywan ogrodowy, sukulenty, czy też niski stolik ogrodowy, który można było zauważyć w materiale.

To nie koniec fenomenu Meghan

Również sukienka projektu Giorgo Armani (warta bagatela ponad 4,7 tysięcy dolarów), którą Meghan miała na sobie w czasie marcowego wywiadu, wyprzedaje się niczym ciepłe bułeczki. Nawet wysoka cena nie jest przeszkodą dla tych, którzy uwielbiają księżną Sussex i chcą choćby trochę poczuć się jak ona.

Według danych udostępnionych w zestawieniu „Year In Fashion” wszystko, co założy na siebie Meghan Markle od razu się wyprzedaje. Firmy, które wybiera ona do swoich stylizacji, odnotowują aż 216% wzrost sprzedaży. I to w tempie ekspresowym. 

Kolejnym przykładem są okulary przeciwsłoneczne Finaly&Co. W 2017 roku zyskały one sporą popularność właśnie dzięki Meghan, która to założyła je podczas międzynarodowych igrzysk Invictus Games. Zaraz po tym wydarzeniu strona marki Finaly&Co była niedostępna z powodu przeciążonych serwerów, a chwilę po tym marka odnotowała ponad 1000% wzrost sprzedaży.

W 2018 roku podczas jednej z wizyt w Cardiff była aktorka założyła niczym niewyróżniające się czarne jeansy niewielkiej, brytyjskiej firmy Hiut. Marka zanotowała po jej wystąpieniu rekordowy wzrost sprzedaży. Zapasy w magazynie wyprzedały się w kilka godzin, a Hiut nie nadążał z produkowaniem tych niepozornych jeansów. Ta lawina doprowadziła do tego, że właściciele marki zaczęli szukać nowej fabryki, ponieważ rozpoznawalność Hiut przez jedno wystąpienie Meghan wzrosła tysiąckroć.

Suknia ślubna minimal chic look

Minimal chic look, czyli minimalistyczny szyk, pojawił się również w modzie ślubnej i to znowu za sprawą wspomnianej księżnej. Fenomen sukien ślubnych w stylu minimal chic look tkwi w detalach. Skromna suknia zyskuje na wyjątkowości za sprawą bukietu kwiatów, trenu czy długiego welonu. Na taką suknię postawiła Meghan. Wszyscy spodziewali się bogato zdobionej sukni, a tymczasem zaskoczenie wzbudziła skromność i estetyka jej sukni. Od tej pory trend ślubny minimal chic look jest wciąż jednym z najczęściej wybieranych przez przyszłe panny młode.

fot. WPA Pool / Getty Images Entertainment / Getty Images

Rodzina królewska, a w szczególności jej kobieca część od zawsze budziła spore zainteresowanie. Znany już był fenomen Diany, Kate, Pippy, teraz czas na Meghan. Pomimo jej i Harrego rezygnacji z życia królewskiego budzą oni nadal zainteresowanie mediów oraz ludzi na całym świecie. Co będzie kolejnym fenomenem? Która marka wkrótce zyska popularność dzięki księżnej Sussex?

Zdjęcie główne artykułu: źródło: pexels.com

Karolina Jakubiec
Karolina Jakubiec
ADMINISTRATOR
PROFIL

Inne posty

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są *