Pozycjonowanie zespołów muzycznych – krok po kroku

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Prowadzenie portfolio własnego zespołu muzycznego w sieci jest tylko z pozoru prostą czynnością. Wydawać by się mogło, że wystarczy założyć witrynę na ogólnodostępnym silniku i oczekiwać na kontakt ze strony potencjalnie zainteresowanych organizatorów muzycznych eventów. Nic bardziej mylnego. Sieć przyciąga przedsiębiorców, którzy zauważają możliwość szybkiego zarobku i nikłe koszty prowadzenia działalności, nie trzeba bowiem zatrudniać pracowników do obsługi stacjonarnej i wynajmować lokali użytkowo-handlowych. Co to oznacza? Ogromną konkurencję, która jest obecna także w najbardziej niszowych branżach, takich jak zespoły muzyczne i działalność artystyczna. Do skutecznej walki z niższą popularnością witryny i portfolio wykorzystuje się szereg różnych działań marketingowych, takich jak pozycjonowanie.

Zespół muzyczny powinien charakteryzować się rozpoznawalnością

Każda firma obecna w sieci powinna być jak najbardziej rozpoznawalna, aby móc uzyskać dostęp do odpowiednio dużych zasobów potencjalnie zainteresowanych klientów. Internet jest na tym polu bardzo wymagający, gdyż bardzo niskie koszty prowadzenia firmy i duża łatwość założenia własnej witryny sprawia, że w internecie nie ma niszy, a przedsiębiorcy i organizatorzy zakładają setki stron WWW dziennie. W przypadku zespołu muzycznego jest podobnie – na rynku i w sieci znajdziemy tysiące portfolio i katalogów znanych i mniej znanych bandów. Część z nich dysponuje nowoczesną i zaawansowaną technicznie stroną, podczas gdy inne korzystają z wieloletnich szablonów, które nie zachwycają swoją stylistyką.

Brak rozpoznawalności oznacza jedno – praktycznie brak szans na uzyskanie odpowiednich zysków z prowadzonej działalności i w praktyce minimalną możliwość kontaktu ze strony potencjalnie zainteresowanego klienta lub organizacji. Warto to zmienić, wykorzystując szereg najlepszych rozwiązań marketingowych przeznaczonych dla osób prowadzących własną działalność w sieci.

Jakie działania marketingowe mają sens?

W internecie funkcjonuje wiele różnych działań marketingowych, które przynoszą dobre rezultaty mimo zaangażowania niewysokich środków finansowych. Absolutną podstawą jest co prawda pozycjonowanie sklepów i witryn usługowych czy portfolio, lecz nie można pominąć także działań pobocznych. Dobrze sprawdza się między innymi reklama w mediach społecznościowych, która dociera do wybranych grup docelowych i jest rozliczana w formie CPC – Cost Per Click. Równie popularne są także reklamy Google Ads i reklama displayowa na serwisach i domenach zewnętrznych. Wielu przedsiębiorców wybiera także mailing oraz newslettery.

Pozycjonowanie – podstawa i klucz do sukcesu w sieci

Pozycjonowanie Woocommerce oraz innych CMS-ów to klucz do sukcesu w internecie i wie o tym doskonale każdy przedsiębiorca, który w sieci generuje największe dochody. Proces ten polega na poprawie pozycji wybranej strony WWW w wyszukiwarce Google i jest niezbędny we współczesnym świecie opartym na e-handlu i e-usługach. Każda strona WWW bez odpowiedniego wypozycjonowania znajduje się na samym końcu listingu, czyli wyników wyszukiwania Google. Oznacza to, że klient w praktyce nie ma żadnych szans na dotarcie do niej – nawet po wpisaniu jednoznacznego wyrażenia, które powinno kierować właśnie na nią.

Pozycję każdej ogólnodostępnej strony oblicza algorytm Google. Bierze on pod uwagę szereg istotnych czynników dotyczących witryny, w tym jej zgodność z wytycznymi, czas trwania sesji na użytkownika, bounce-rate i wiele, wiele innych. W pozycjonowaniu chodzi o to, aby spełnić wszystkie lub przynajmniej większość z nich.

Szczegółowe pozycjonowanie Twojego portfolio

Pozycjonowanie ze względu na bardzo wysoki poziom skomplikowania dzieli się na trzy etapy. Każdy z nich może zawierać nawet po kilkaset kroków, a przy tym wszystkie są tak samo istotne z punktu widzenia rezultatów. Nie bez powodu w większości przypadków to agencje SEO cieszą się tak dużą popularnością.

Pierwszym etapem jest Audyt SEO, który polega na dogłębnej analizie Twojej witryny pod kątem jej obecnego stanu. Pozycjonerzy oraz programiści ocenią między innymi nasycenie frazami kluczowymi, długość tekstów, błędy w kodzie źródłowym, adresy kanoniczne czy też przekierowania i wiele, wiele innych – łącznie pojedynczych kroków jest kilkaset.

W drugim etapie – on-site – należy wprowadzić opracowaną strategię w życie. Oznacza to zaangażowanie najlepszych specjalistów z branży, którzy będą wprowadzać pewne modyfikacje w kodzie źródłowym witryny i dostosowywać jej działanie do wymogów Google. Zazwyczaj etap ten może trwać nawet wiele tygodni lub miesięcy. Czas ten zależy w głównej mierze od oczekiwań oraz od stanu witryny na chwilę audytu.

Trzeci etap, off-site, polega na zbudowaniu jak największej bazy linków zwrotnych, które prowadzą do Twojej witryny i zostały umieszczone na domenach trzecich. Zazwyczaj proces ten jest najkrótszy, co nie oznacza, że najmniej efektywny. Algorytm Google znacznie lepiej ocenia witrynę, do której hiperłącze pojawiło się na innej, jeszcze popularniejszej stronie WWW.

Fot.: Sam Moghadam Khamseh/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*