Pozycjonowanie – wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób prowadzi własną stronę internetową lub sklep internetowy. W obu tych przypadkach, poza dostarczaniem wartościowych treści, produktów lub usług dla swoich odbiorców, warto także zadbać o odpowiednią prezencję naszej witryny nie tylko dla użytkowników, ale również dla… wyszukiwarek internetowych. W tym celu warto poznać bliżej pozycjonowanie stron WWW – nie tylko wiedzieć, jaka jest definicja SEO, ale także rozumieć, na czym polega proces, który nazywany jest tym właśnie skrótowcem.

Czym jest to całe pozycjonowanie?

Search Engine Opitimization, bo tak właśnie brzmi rozwinięcie tajemniczego SEO, to nic innego, jak optymalizacja wyszukiwania. Jest to szereg działań, zwanych potocznie pozycjonowaniem, mających na celu doprowadzenie do jak najwyższej pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Czy interesuje nas pozycjonowanie Shoper, czy też sklepu internetowego zbudowanego na dowolnej innej platformie, jak choćby Ebexo czy Sky Shop, w każdym z tych przypadków proces ten składa się z szeregu rozmaitych czynności.

Przede wszystkim konieczne jest ustalenie konkretnych słów kluczowych lub nawet całych fraz kluczowych, na jakie chcielibyśmy być wyszukiwani w sieci. Po drugie – konieczne może być (i zazwyczaj jest) zoptymalizowanie kodu naszej witryny, by była ona nie tylko przyjazna dla internautów, ale także dla robotów indeksujących, przeszukujących nasz sklep lub stronę pod kątem wyszukiwanych treści. Wreszcie – pozycjonowanie stron WWW to między innymi także pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych, które będą prowadziły bezpośrednio do zamieszczonej przez nas oferty, przyciągając potencjalnych klientów, a równocześnie wzmacniając pozycję naszej strony w Google.

Pozycjonowanie – na własną rękę czy z pomocą agencji SEO?

Część przedsiębiorców i osób prowadzących strony internetowe wychodzi z założenia, że skoro całość działań dotyczących witryny obsługują samodzielnie, to i z pozycjonowaniem sobie poradzą. Wbrew pozorom jednak, jest to bardzo czasochłonne, a zarazem pracochłonne przedsięwzięcie, które – zwłaszcza przy początkowym braku wiedzy na temat technik pozycjonowania – może nas oderwać od prowadzenia naszej działalności na długi czas. Z tego powodu warto rozważyć inne rozwiązanie: zatrudnienie profesjonalistów.

Jeśli chodzi o pozycjonowanie Lublin, Warszawa, Kraków, Poznań, a także wiele innych miast obfitują w agencje SEO, które pomagają klientom w zakresie pozycjonowania i optymalizacji witryn internetowych. Stawiając na fachowców mamy pewność, że prowadzone przez nich działania zmierzać będą do zwiększenia widoczności w sieci, a tym samym – sprowadzenia na naszą stronę nowych użytkowników, czyli potencjalnych klientów.

Zdj. główne: Adeolu Eletu/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Julia 27.01.2022

    Ja uważam, że dobrze kiedy tak ważnymi sprawami przy stronie zajmuje się agencja seo aby uniknąć popełniania błędów, jednak zanim, dobrze sobie powiedzieć, że często pozycjonowanie sklepów zależy od rodzaju branży, różne branże pozycjonują się w różny sposób ze względu na swoje niuanse. Każda agencja będzie wiedziała jak sie zachować w takiej sytuacji aby wyniki były jak najlepsze gdzie robienie tego na własną rękę może nie być aż tak skuteczne.

  • Krzysztof 16.02.2022

    Dużo mi zleciało czasu, zanim ostatecznie się zdecydowałem, mam na myśli oczywiście współpracę z agencją. Zasadniczo szukając na Google, co wypada najlepiej, albo co bardziej pasuje do moich działań, zdecydowałem się na pozycjonowanie CStore, jednak Ebexo też było brane pod uwagę. Mogę powiedzieć, że jest naprawdę dobrze, ale w pojedynkę? Nie ma szans, czarna magia.