Jak wykorzystać Google Merchant do promocji swojego sklepu?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Sklepy internetowe należy promować tak samo jak witryny. To zadanie mogą ułatwić nam dedykowane narzędzia, między innymi Google Merchant. Sprawdź, czym charakteryzuje się ten system i dlaczego warto z niego korzystać.

Google Merchant jest narzędziem od Google, które wykorzystuje się do przesyłania danych o produktach i sklepie online. System umożliwia udostępnianie tych informacji w kampaniach reklamowych, a także w innych usługach proponowanych przez Google.

Tworzenie konta Google Merchant nie jest skomplikowane. W pierwszej kolejności musimy założyć konto Google. Następnie przechodzimy przez wszystkie etapy konfiguracji, podczas których konieczne będzie podanie konkretnych danych o firmie i formach kontaktu. Po założeniu konta Google Merchant możemy już przesłać informacje o produkcie, wykorzystując plik w prawidłowym formacie albo przez aplikację. Kolejnym krokiem jest zaplanowanie dopasowanej do naszych oczekiwań kampanii. Aby stworzyć reklamę produktową, musimy połączyć konto Google Merchant z Google Ads (więcej informacji o tym systemie znajdziesz tu:https://adsright.pl/google-adwords/).

Jakie korzyści płyną z korzystania z Google Merchant?

Google Merchant największe korzyści przynosi, jeśli działa w towarzystwie systemu Google Ads i platformy Google Zakupy. Wszystkie wspomniane narzędzia zostały stworzone z myślą o promowaniu marki i jej asortymentu bądź usług, tak aby mogły trafiać do kolejnych potencjalnych klientów z całego świata. Google bez wątpienia jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie, a w takim miejscu najlepiej budować rozpoznawalność własnej firmy, ponieważ przekłada się to na wyższą sprzedaż i zyski. Co ważne, użytkownicy internetowi darzą Google zaufaniem już od wielu lat. Jeśli będziesz korzystać z narzędzi stworzonych przez amerykańskiego giganta, możesz liczyć na to, że odbiorcy automatycznie zaufają Twojej marce.

Ponadto Google Merchant umożliwia szybkie dodawanie produktów, wokół których sprawnie zbudujesz swoje kampanie marketingowe. System oferuje dostęp do szczegółowych statystyk, dzięki czemu na bieżąco można kontrolować i analizować obrót produktów i w razie konieczności modyfikować strategię reklamową.

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki Google Merchant?

Jeżeli chciałbyś zwiększyć sprzedaż swoich produktów dzięki Google Merchant, zwróć uwagę na poniższe działania. Przede wszystkim dodaj logo swojej marki w Google Merchant, możesz wykorzystać jedno z dwóch kształtów – prostokąt lub kwadrat – i uzupełnić kolor tła. Zrobisz to w ustawieniach.

W promocji sklepu na pewno pomoże zoptymalizowanie tytułu reklamy. Umieść w nim ważne atrybuty, takie jak kolor, rozmiar, wzór, materiał czy przeznaczenie produktu. Tytuł reklamy nie może przekraczać 150 znaków. Warto także zadbać o wysoką jakość obrazów. Produkty najlepiej fotografować z różnych stron, na białym tle. Zdjęcia powinny wyróżniać się najwyższą możliwą rozdzielczością. Ich uzupełnieniem niech będą szczegółowe informacje o asortymencie.

Zdjęcie główne: Nathana Rebouças/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*