Najważniejsze informacje o pieczątkach firmowych

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Każdy przedsiębiorca posiada pieczątkę firmową. Może ona pomóc w załatwieniu wielu spraw oraz codziennym prowadzeniu biznesu. Jak powinna wyglądać i co musi się na niej znaleźć?

Nie wszyscy wiedzą, że pieczątka firmowa nie jest obowiązkowa dla przedsiębiorców. Trudno sobie jednak wyobrazić, by jej nie było, ponieważ znacznie ułatwia pracę osobom prowadzącym biznes. Używając jej, łatwiej jest załatwić wiele różnych spraw i formalności w instytucjach urzędowych oraz urzędach. Dużo przydatnych informacji odnośnie pieczątek dostępnych jest na stronie KseroA0.

Po co jest pieczątka?

Dzięki pieczątce przedsiębiorca nie musi ręcznie wypisywać sporej części firmowych danych. Przy wielu dokumentach dziennie jest to naprawdę duże ułatwienie. Poza tym na pieczątce oprócz danych może też znajdować się logo firmy, które dodatkowo będzie pełnić funkcję promującą markę. 

Co ciekawe, nie ma regulacji prawnych, które nakładałyby na przedsiębiorcę obowiązek posiadania firmowej pieczątki. Dlatego trzeba pamiętać, że żadne organizacje publiczne nie mogą jej wymagać od osoby prowadzącej firmę. Trzeba jednak przyznać, że większość przedsiębiorców wyrabia stempel firmowy, bo ułatwia codzienną pracę. 

Poza tym w praktyce brak pieczątki może być dość uciążliwy, gdyż na wielu dokumentach widnieje miejsce przeznaczone na pieczątkę firmową oraz podpis. Jeśli jej nie ma, może zdarzyć się, że będzie wymagane wypełnienie przez przedsiębiorcę oświadczenia odnośnie braku pieczątki bądź ręczne wpisanie „Nie posiadam pieczątki”. To wiąże się z dodatkowym marnowaniem czasu, czego każdy prowadzący firmę stara się uniknąć. 

Co powinno znaleźć się na pieczątce firmowej?

Pieczątka firmowa zazwyczaj jest używana wielokrotnie i to każdego dnia. Aby ułatwiała pracę i spełniała swoją funkcję, powinny być na niej najważniejsze informacje, takie jak: nazwa firmy, imię i nazwisko przedsiębiorcy, dane adresowe siedziby oraz numer NIP. W przypadku spółki prawa handlowego informacji powinno być nieco więcej, oprócz nazwy, adresu i NIPu, powinny się znaleźć: oznaczenie sądu rejonowego, wysokość kapitału zakładowego i wysokość kapitału wpłaconego. W obu przypadkach warto też dodać numer telefonu, adres mailowy oraz adres strony www. Oprócz tego na pieczątce może być też wspomniane wcześniej logo firmy, które ma charakter promocyjny. 

Jak wybrać pieczątkę i ile kosztuje jej wyrobienie?

Wyrobienie pieczątki firmowej nie jest zbyt dużym kosztem. Zazwyczaj ceny wahają się od 20 do 80 zł, w zależności od modelu, który zostanie wybrany i miejsca wykonania. Warto zamawiać stemple firmowe w profesjonalnych firmach, np. w pieczątki Poznań, które nie tylko wykonają je szybko, ale też pomogą w wybraniu odpowiedniego wzoru i podpowiedzą, co warto na niej umieścić. Dobrej jakości pieczątka będzie służyła latami, dlatego jej zakup powinien być dobrze przemyślany.

Fot.: Dmitriy/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*