Filmy marketingowe – kiedy warto je nagrać?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Reklama dźwignią handlu, wie o tym każdy przedsiębiorca. Dobry marketing to podstawa do pozyskiwania nowych klientów oraz budowania wizerunku marki. Skuteczność danej strategii reklamowej zależy od wielu czynników. Wpływa na to między innymi grupa docelowa produktów firmy, branża, w jakiej obraca się przedsiębiorstwo, a także panujące na rynku trendy. Jedną z najnowszych i zyskujących coraz większą popularność form reklamy są filmy marketingowe. Przekonaj się, w jakich sytuacjach warto nagrać takie wideo.    

Film na firmową stronę internetową   

Profesjonalny portal internetowy dla firmy to w tych czasach właściwie obowiązek. Każde przedsiębiorstwo powinno zaistnieć w sieci, ponieważ Internet jest naprawdę potężnym narzędziem marketingowym. Na firmowej stronie www powinny znaleźć się sekcje takie jak oferta firmy, kontakt oraz FAQ (Frequently Asked Questions) czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Bardzo ważną i potrzebną na portalu zakładką jest również sekcja “O nas”. W tej zakładce możesz umieścić na przykład film marketingowy, który pozwoli Ci przedstawić wszystkie działy firmy oraz ich podstawowe zadania. Taki film jest dużo lepszą formą przybliżenia kulisów pracy przedsiębiorstwa niż suchy tekst na stronie.   

Kampania marketingowa   

Dane na rynku pokazują, że reklamy w formie krótkich filmików znacznie skuteczniej przyciągają uwagę potencjalnych klientów niż zdjęcia. Angażujący content jest kluczem do skutecznej sprzedaży, a przecież składa się na niego nie tylko tekst, ale cały szereg form, niosących za sobą przekaz. Marketing video to również bardzo skuteczna strategia w kampaniach w mediach społecznościowych. Jeśli zdecydujesz się promować swoje przedsiębiorstwo właśnie za pośrednictwem social mediów, seria filmików promujących może okazać się idealnym przekazem. Sam wybierasz, czy chcesz pokazać ogólny profil firmy, poszczególne usługi, zespół i panującą w nim atmosferę czy ciekawie urządzone biuro i szereg benefitów dla pracowników. Nic nie stoi na przeszkodzie, by w kampanii zawrzeć wszystkie te elementy – ogranicza Cię jedynie Twoja pomysłowość! Dobrym rozwiązaniem może być także zainwestowanie w płatne reklamy na Facebooku i Instagramie czy GoogleAds. 

Filmy na firmowych social mediach   

Obecnie media społecznościowe to bardzo popularny i niezwykle skuteczny kanał reklamy. Aby dotrzeć do ludzi młodych i znaleźć wśród nich klientów, warto postawić na nowoczesne formy marketingowe, jak na przykład Instagram Reels lub filmiki na TikToku. Bardziej swobodna formuła tego rodzaju filmów przemawia do osób w wieku nastoletnim oraz młodych dorosłych, dlatego jest to doskonały sposób na promocję usług i produktów przeznaczonych przede wszystkim dla tych grup. Nowoczesne narzędzia marketingowe pozwalają zbudować wizerunek idącej z duchem czasu firmy i wzbudzić zaufanie ludzi młodych. Kiedyś najbardziej popularnym i skutecznym pod względem reklamy medium była telewizja. Obecnie jest ona wypierana przez Internet i social media, dlatego to właśnie tam warto skierować swoją uwagę. Profesjonalnie zrealizowane, dobrej jakości filmy marketingowe na TikToku lub Instagramie mogą zareklamować usługi lub produkty Twojej firmy szerokiej grupie odbiorców. Założenie kont firmowych na tych portalach to dobry krok w stronę zwiększenia świadomości marki wśród klientów.   

Fot.: Vanilla Bear Films/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*