Czy warto inwestować w reklamę w miejscach publicznych?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Reklama zewnętrzna może przybrać bardzo różne formy – od mniejszych plakatów, przez wielkie billboardy, aż po reklamy medialny. Są one ważnym elementem świadomego kształtowania wizerunku firmy. Podpowiadamy, dlaczego warto inwestować w reklamę w miejscach publicznych oraz jak to zrobić, aby przyniosło oczekiwane rezultaty.

Plakat, billboard, baner, ulotka…to i wiele innych, to formy reklamy zewnętrznej. Dzięki trafnie ulokowanym reklamom Twoja marka może wiele zyskać. Przede wszystkim wpłynie to na dotarcie do potencjalnych klientów oraz na zwiększenie rozpoznawalności marki. Zazwyczaj kupujemy oczami oraz decydujemy się na ten produkt, który utrwalił nam się w  pamięci – tak działa nasza podświadomość. Dlatego też, jeśli chcesz skutecznie sprzedać produkt lub usługę, to warto na tą podświadomość wpłynąć – na przykład poprzez inwestowanie w reklamy w miejscach publicznych. 

Zalety reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna posiada liczne zalety. Przede wszystkim zwiększa widoczność i rozpoznawalność Twojej marki, a także wpływa na podświadome decyzje konsumenckie odbiorców. Pamiętaj jednak, że skuteczność reklamy wynika z jej aspektu wizualnego. Skup się więc na kolorach, kształtach, skojarzeniach, symbolach i chwytliwych hasłach. Wbrew pozorom im mniej treści tym lepiej – rozbudowane elaboraty zostaw na inną okazję, ponieważ nie zapadną on w pamięci odbiorców tak dobrze.

Dodatkową zaletą reklamy w przestrzeni publicznej jest jej koszt. W porównaniu do innych nośników takich jak telewizja czy internet jest ona stosunkowo niedroga.  

Reklama w postaci billboardu

Najskuteczniejszą metodą reklamy zewnętrznej jest bez wątpienia billboard. Jednak, aby rzeczywiście przynosił on oczekiwane rezultaty, musi być on dobrze przemyślany. W końcu jeden dobry billboard może okazać się lepszy niż ich cała masa rozrzucona po mieście i nieprzemyślna. Co więc zrobić, żeby faktycznie był on dobry?

Przede wszystkim zwróć uwagę na lokalizację. Powinna ona być widoczna dla odbiory, ale nie nachalna. Najlepszym rozwiązaniem są ruchliwe miejsca, w których ludzie często robią sobie zdjęcia. W takiej lokalizacji możesz postawić reklamę, która jeszcze bardziej zachęci do publikacji zdjęć w portalach społecznościowych. Nie bombarduj jednak odbiorców logo marki – postaw na chwytliwy slogan lub krótkie hasło, na przykład w formie hashtagu. Dzięki temu Twoja marka zostanie zauważona, nawet jeśli logo na billboardzie będzie malutkie. Dodatkowo jej zasięgi znacząco wzrosną, gdy odbiorcy będą sobie robić zdjęcia i wrzucać je na swoje profile. 

Reklama w komunikacji miejskiej

Ciekawym rozwiązaniem na dotarcie do odbiorców i zapoznanie ich z marką, a co za tym idzie wpłynięcie na decyzje zakupowe, jest reklama w komunikacji miejskiej. Reklama w autobusach lub reklama w tramwajach to świetny sposób na zwiększenie zasięgów. Komunikacją miejską przemieszcza się dziennie kilka miliardów ludzi. Dodatkowo są zazwyczaj znudzeni, dlatego też jest większa szansa, że reklama z ciekawymi efektami wizualnymi i chwytliwym hasłem ich zainteresuje i zapadnie w pamięć. Koszt takiej reklamy jest nieduży, ale jej skuteczność może okazać się ogromna. Dodatkowo możesz wybierać spośród wielu nośników takich jak monitory wewnątrz pojazdów, ramki reklamowe, całościowe oklejanie, plakaty lub naklejki.

Zdjęcie główne: Alexandr Podvalny/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*